torsdag den 7. juli 2011

English breakfast

I dag havde jeg lyst til english breakfast. Det er jo noget med æg, bønner og bacon, men jeg lavede min egen fortolkning af english breakfast, scrambeld eggs med kidney beans og istedet for bacon soltørrede tomater :)

Jeg startede med at stege æggene, da de var færdige kom jeg dem over på tallerknen og varmede bønnerne på panden, til sidst gav jeg de soltørre tomater en hurtig tur på panden med lidt oliven olie. De soltørrede tomater skal være dem man køber tørre i pose og ikke dem på glas i olie lage!
De fleste forældre kender sikkert ønsket om at få mere frugt og ikke mindst GRØNT i ungerne. Min yngste datter er ret besværlig når det kommer til mad. Jeg vil skåne jer for alle mine historier om hvor besværlig, det ville bare blive en helt roman. Jeg har fundet ud af at hvis hun får en form for dyppelse, så kan jeg rent faktisk få nogen grønsager i hende, som f.eks gulerødder. Hun er ret vild med peanutbutter og humus. I dag lavede jeg tahin med lidt honning og jeg skal lige love for der røg æbler og gulerødder ned i dybet på den lille pige. Tahin med lidt honning smager fantastisk prøv det på dine pandekager (MUMS)

Her til aften havde jeg brug til lidt selvforkælelse, hvilket i min verden er ensbetydene med chokolade. Jeg havde ikke noget chokolade, men så var det jeg kom i tanke om jeg tit har læst opskrifter på raw chokolade.

Jeg lavede bare en mini portion for lige at prøve det af.

1 spsk kokosolie
 ½ tsk honning
1 spk kakaopulver
lidt vaniljekorn
Meget meget lidt salt (virkelig meget lidt)
1 tsk lucuma pulver ( ikke nødvendigt, men har det så det kom i)

honning og kokosolie smeltede jeg i et vandbad, derefter tilsættes resten af ingredienserne.

Jeg tog lidt jordbær og dyppede i chokoladen og satte dem i fryseren i ca. 10 min. Jeg blev meget overrasket over reultatet  ikke mindst konsistensen som er som chokolade.
Det kan man da kalde for selvforkælelse med god samvittighed.

Hvis man færdet rundt i København er man sikkert stødt på de elefanter der står spredt over hele byen. Jeg er helt vild med dem, synes de er så flotte. I dag var vi i kongenshave og da jeg havde kamera med tog jeg lige lidt billeder af havens 3 elefanter.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar