søndag den 9. oktober 2011

Søndagstraditioner.

Det er efterhånden gået hen og blevet en tradition her hjemmme med søndagsture. et yndet mål er Dyrehaven nord for København. De sidste par gange har vi taget cyklerne der ud, men i dag valgte jeg at tage toget. Min yngste datter glæde sig til at se kronhjortene men det var et noget andet syn der mødte os der ude.


Ikke mindre end 16.668  løbere der var ude og løbe det årelige Eremitageløb. Så Kronhjortene som ellers er nemme at finde der ude var pist væk, pga. de MANGE mennesker. Men vi fik os en dejlig dag og vejret var skønt. Vi startede med at gå lidt rundt i skoven og samle kastanjer og kigge på de mange løbere. Vi fandt vi os et sted hvor vi kunne holde picnic.


Senere fandt vi et sted med en masse fællede grene, så vi bygge en hule som vi var ret stolte af.

Vi spiste resten af vores madpakke inden i vores hule, det var så hyggeligt <3

Vi fik hilst på en bænkebider og vi fandt nogle sjove (sikkert også meget giftige) svampe og når man trykkede på dem kom der brunt røg ud af dem. Desværre var det svært at fange på billede.

som sagt var de mange kronhjorte der ellers færde i skoven væk men da vi var på vej ud stod der pludselig en kæmpe han, som ikke var spor bange for de mange tusinde mennesker.


Jeg valgte at gå de 5 km fra Klampenborg til Hellerup det er en rigtig dejlig tur langs strandvejen med havnudsigt hele vejen og vi var heldige at finde nogle brombær på vejen



Vi var hjemme ved en 17 tiden, så jeg skyndte  mig at lave noget hurtig aftensmad og smide lille pigen i bad. I mens hun nød sit skumbad bagte jeg nogle pandekager. Pandekager er efterhånden også gået en og blevet en søndagstradition her hjemme. Vi fik dem med jordbær marmelade. Jeg har fundet den spise som min yngste datter spiser hurtigere end mig, for kunne slet ikke følge med hendes tempo. Når jeg havde spist en pandekage havde hun slugt tre.

søndagstraditioner i'm loving it!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar