tirsdag den 25. oktober 2011

Småfins

I efterårs ferien lavede min yngste datter og jeg de skønneste muffins eller som min datter siger småfins <3 Jeg har prøvet forskellig helse opskrifter på muffins uden for meget sukker men de opskrifter jeg har prøvet har ikke rigtig været særlig gode. Men så var det jeg opfandt denne opskrift og de smager så godt at vi har bagt dem 3 gange.

Du skal bruge:

200 g mandler

2 ½ dl rismel

150-200 g dadler

2 bananer

4 æg

1 dl vand

½ tsk bagepulver

2 tsk. cassia kanel eller vanilje korn eller andet kage krydderi (kan også helt udlades men det giver en ekstra god smag.)

muffinsforme.

evt. 100 g god mørk chokolade.

Fremgangsmåde:

tænd ovnen på 200 grader (ikke varmluft!)

Du skal starte med at male mandlerne til mel, jeg bruger min minihakker, har du ikke en sådan så kan det også gøres i en foodprocessor eller måske en blender. Når du har mandelmel blandes det sammen med rismelen, dadler, kanel og banan og køres i foodprocessoren til det hele er godt blandet. Så tilsætter du æg og vand og bagepulver.

Hak chokoladen og vend i dejen.

Fyld to spsk fuld  dej i hver muffinsform og bag dem midt i ovnen i ca. 15 min.

Tag dem af bagepladen, lad dem køle af og nyd.

Tror også de vil være lækre med æble stykker, blåbær, revet gulerod eller noget helt andet.

af prøv selv opskriften, du vil ikke blive skuffet de er hvertfald et stort hit her hjemme ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar