lørdag den 5. februar 2011

Lørdagshygge.

Så har det atter engang været lørdag. Vi har haft en rigtig hyggelig dag lillesøster og jeg  <3 Vi startede dagen med at tulle rundt i nattøj, drikke smoothies, spise havregryn, lege og jeg fik ordnet lidt praktisk. Omkring middagstid gik vi en tur i føtex  hvor vi fandt nogle maxiperler som vi købte med hjem. Hjemme igen lavede vi popcorn og te og så gik vi igang med perlerne. Først lavede vi den figur som var på pakken og hun var rigtig dygtig til at få sat dem de rigtige steder. Da figuren var færdig og strøget fik hun lov at lave en halskæde af de sidste perler og det var med stor koncentration hun trak perlerne på snor og hun endte med en fin halskæde.

Perlepladen bestemte hun selv hvor skulle hænge inde på værelset.

                                                 Her et par glimt af vores lørdagshygge.


De to små blomster jeg havde sat på forneden fik ikke lov at blive på, hun gik ind og hev dem af, den lille frækkert.

Igår lavede jeg en rigtig lækker salat. Jeg fandt en opskrift i gratisbladet LIME fra Netto og så lavede jeg noget ligende.

Jeg brugte kartofler, cherry tomater, grønnebønne, spinatblade, rå løg, tun, eddike, olivenolie, hvidløg, salt og sort peber.

Start med at lave en dressing af eddike (jeg bruger bare lager eddike) olivenolie, hvidløg, salt og peber. Blend det så du for en cremet dressing. De kogte kartofter skæres i mindre stykker og vendes i dressingen. hak løg, spinat og cherry tomater og kom dem ned sammen med kartoflerne. Kog noget vand og kom de grønne bønner i 1-2 min , skær dem evt. i mindre stykker inden du kommer dem ned i salaten. Kom tunen i og mix det hele godt og server. I Lime havde de også tilsat kogte æg, men det havde jeg ikke lige lyst til.

Virkelig lækkert.


Forleden lavede jeg en Raw food chokoladekage som virkelig smagte godt.

Brownie go' home.

Jeg brugte iranske dadler, cashew nødder, kanel, kakaopulver og en lille smule vand. Kørte det hele i foodprocessoren. Kom noget bagepapir i en fryseboks inden jeg kom massen der i. Den bliver rimelig blød så gav den 1 time i fryseren.




Forsat god weekende (og hey prøv lige den salat den er lækker ;) )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar