onsdag den 2. februar 2011

Endnu en artikel

Ja så faldt jeg igen over en artikel om Raw food. Nogen mennesker svæger til 100 % raw food og søger man på de værse raw food blogs vil man se folk der har levet af 100 % raw food i mange år. Alligevel så peger ny forskning på at det kan være skadeligt. http://www.dr.dk/sundhed/Forskning/2011/0201153319.htm

Personligt spiser jeg heller ikke 100 % andet end i kortere perioder og jeg synes jeg får mere energi af det. Men jeg ved også at min krop har brugt for ting som ikke findes i frugt og grønt.

I bund og grund så synes jeg godt det kan være lidt svært at finde ud af hvad der er sundt for alle kost "eksperter" anråber altid forskning som bevis på deres påstand. I sidste ende handler det vel om at bruge sin sunde fornuft og ikke blive så ekstrem med hensyn til sin kost at det bliver en besættelse.

1 kommentar:

  1. Barakallahu fiki søde for at lægge den ind, det altid vigtigt at lytte til sin egen krop hvad den har bedst af vi er jo så forskellige, jeg spiser heller ikke selv raw 100% men indrager dte i min kost hvis jeg har mulighed for det:) men ved at Caroline Fibæk f.eks som er raw fooder vist ikke helt men ihvertfald siger hun os noget med man skal finde den kost der er bedst for en selv og at man ikke behøver slavisk følge en .. hehe har glemt hvad det hedder men at man ikke bare kun følger en måde at spise på :D og forresten tak for en hyggelig blog den er så dejlig at læse med på <3 knus

    SvarSlet