torsdag den 17. februar 2011

Væk mig til foråret.

ÅÅÅÅÅÅH jeg synes det er ved at blive hårdt!!!! Kunne ligge mig til at sove og sætte vækkeuret til når foråret kommer med sol, fuglesang og bøgens grønne blade. Det her vintervejr gør mig træt, alt er gråt i gråt og jeg bliver så ugidelig. Ja jeg sukker efter forår som mange andre sikkert sikkert
 også gør. Når foråret ikke ikke kan komme til mig må jeg jo komme til foråret, så i dag gik jeg i Netto og købte påskeliljer.

Påskeliljer har for mig altid været en besked fra foråret om at det er på vej, så det varmer mit vinterkolde sind nå jeg ser deres  ankomst i Netto.          

 Når det nu stadig er vinter (lidt endnu) så kan man ligeså godt varme sig med nogle dejlige supper.  En rigtig hurtig, nem og børnevenlig suppe er tomat/gulerodssuppe.               

Du skal bruge, olie, løg, hvidløg, karry, 2 dåser tomat, ca. 8-10 gulerødder, vand og salt.

svits karry, løg, hvidløg og gulerødder. Tilsæt dåsetomat, vand og smag til med salt og kog i ca 8 min. Blend suppen og nu er den klar til servering. 

Lav nogle små skåle med forskelligt grønt og ris eller pasta og lad selv børnene bestemme hvad de kunne tænke sig at toppe deres suppe med.  Synes den smager rigtig fint og skal lave den igen i aften efter succen sidst.


Nu vil jeg hive min dovne krop op af sofaen og trække den ud i køkken for der står en fin opvask og venter på mig og så skal der laves aftensmad. Klokken er 18.22 så det er laangt over normaal spisetid, godt det er vinterferie ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar