tirsdag den 4. januar 2011

dagens ret.

I dag har jeg haft første skole dag. Det var underligt efter 2 år som hjemmegående mor, at skulle ud at døren og møde kl. 8.30. Første dag var lidt kedelig da det mest var praktiske oplysninger. Det er dog kun tirsdag og torsdag jeg skal afsted i skole resten af mine fag foregår online.  Jeg har også fået hentet cyklen op fra kælderen så jeg kan cykle i skole og generelt bare begynde at bruge den igen. Det var lidt hårdt, kan godt mærke kondien ikke er i den bedste form, så jeg må cykle nogen lange ture på jernhesten.

I dag hjalp lillesøster med at lave aftensmad. Synes tit hun er mere villig til at smage på maden når hun har været med i køkkenet.

Vi fik grillede tomater med sprød topping og hvidkåls wraps med humus.
Fandt opskriften på tomaterne på denne side http://hijaluna.wordpress.com/  (klik på billede så kommer man til opskriften)jeg havde desværre ingen krydreurter det må jeg prøve en anden gang, men lækkert var det og børnene var vilde med det. Hvidkåls wraps er bare hvidkålsblade som jeg har fyldt med humus og så de grønssager jeg nu lige har. Det også laves med salatblade og istedet for humus kan man også bruge gourgemole.






Det mætter rigtig godt og det varmer et moder hjerte når børnene kaster grønsager indenbords (jubiii). Hvidkålsbladene spise lillesster dog ikke hun spise bare en masse grønsager med humus.                     

Det var det jeg havde på hjertet i dag, nu vil jeg lave en kop te og snuppe lidt dadler inden jeg ska i seng.

Hilsen Asiya.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar