mandag den 17. januar 2011

Jeg  har i denne weekend endelig fået syet lidt og lavet nogle kreative ting med ungerne hvilket var rigtig hyggeligt.

Jeg fik syet en fin nederdel til lillesøster og en lille dukkedyne til hendes dukke.

Kunne du også tænke dig at sy sådan en nederdel til prinsessen kan du finde vejledningen på http://marapytta.blogspot.com/2010/11/diy-nem-nederdel.html

Så kan dukkebarnet sove godt om natten.

 Jeg håber snart at få ordnet mit kamera så jeg kan tage nogle bedre billeder til bloggen for synes ikke kvaliteten på min telefon er den bedste.

Jeg elsker at læse andre kreative blogs og i weekenden faldt jeg over en rigtig god en af slagsen http://bjoernemor.blogspot.com/ siden er fyldt med gode ide'er  til hvordan man kan lave perler af stofrester, papir af gamle breve og reklamer og meget andet. Kreativitet er noget af det hyggeligste at lave med ungerne og i går sad vi i 5 timer og klippede ud af blade og reklamer. Lillesøøster synes bare det var sjovt at sidde med en saks og klippe papir i stykker bagefter limmede hun stykkerne på et stykke papir og malede det med vandfarver. Storesøster som elsker at skrive historier lavede en bog hvor billederne til historien var udklip fra reklamer. Jeg lavede noget decoupage på en gammel konservesdåse og en papæske.


Jeg skal bare lige have givet dem en gang klar lak så bliver overfladen glat og dåsen kan bruges til tandbørster på badeværelset eller som potteskjuler til en lille plante. Æsken er blevet taget i brugt til farver og blyanter.

Noget andet jeg har prøvet at lave i weekenden er foldede blomster det er rigtig sjovt og kan laves af reklamer. Jeg har lavet 2 stk og de er slet ikke så flotte som dem på hjemmesiden men øvelse gør mester.
Hvis du selv har lyst til at prøve kan du finde en vejledning her http://foldingtrees.com/2008/11/kusudama-tutorial-part-1/#more-1383


Her er kan du se mine 2 første forsøg.



Og nu lidt om sund kost he he du troede nok lige du slap for en helseprædiken.

Jeg har besluttet at jeg vil tage 14 dage på 90-100 % raw food. Jeg har før prøvet det og savner den enegi jeg får af det. Jeg skal bare lige vente til jeg har råd til at købe en blender, for jeg skal kunne lave smoothies og andre  lækre ting som kræver en god blender. Nu det ikke fordi jeg lever bestemt usundt men jeg kan mærke det kan blive bedre. Da jeg sidst levede næsten udelukkende af raw food oplevede jeg at min allergi over for æbler og mandler forsvandt. Faktisk er det gået op for mig at når jeg spiser fødevare som pasta så er jeg generet mere af allergi. Jeg er begyndt at erstatte et af børnenes måltider med rent frugt og grønt det behøver ikke være så kompliseret. Jeg skære 2 forskellige slags frugt og 2 forskellige slags grønt i passende stykker og servere en dip eller humus til og vupti de køre det ind som vare det slik ;) Og ja de bliver mætte af det for de siger ikke de er sultne de næste par timer.

Forsat god dag...Hilsen UllaBadullasmor ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar