torsdag den 27. januar 2011

Regnbueis.

Det er næsten en uge siden jeg tit har skrevet her på bloggen. Jeg har gang i en masse projekter og oven i har jeg skole og lektier så har ikke rigtig fundet tiden til at skrive her inde.

Forleden dag da jeg havde fri fra skole smuttede jeg forbi mødrehjælpens genbrugsbutik. egenlig skullle jeg are finde et puslespil til lillesøster, det fandt jeg til 15 kr men skulle selvfølgelig snuse lidt nu jeg var der. Sørme om jeg ikke fandt en fin lille juniorseng med madras til 250 kr. Sådan et godt tilbud kunne jeg ikke ignorere :) Her er et billede af kuppet. Jeg har syet et par puder og et lagn. Har stof til flere puder så der kommer nok et par stykker til.

Jeg har ikke prøvet så mange nye opskrifter, fortiden skal det bare være hurtigt og nemt. I går lavede jeg en boullionsuppe med grønsager og nudler. Normalt er jeg modstander at boullion men man kan få en økoudgave i bla. Føtex og Irma så den er fri for E-numre og smagsforstærkere.
Nem suppe.
Vand, boullion (gerne oscar økoboullion) grønsager efter eget valg.
Kog vandet, tilsæt boullion, snit dine grønsager og tilsæt dem. Kog til grønsagerne er mørre.
Jeg brugte gulerod, hviskål og brocoli og så fik vi nudler til. Storesøster synes det smagte så godt at hun bad om at få det med i madpakken. Det fik hun så ;) Suppe med i skoletasken??? Ja det kan lade sig gøre :p Man skal bare have en lille termoflaske ;) Nudlerne havde hun i sin madkasse og så kunne hun bare hælde den varme suppe over da hun havde spisepause.

I dag lavde jeg bare nogen tunsanwich, grillede tomater og en salat med med olie/eddikedressing.



Som jeg har skrevet tidliger har jeg fået en ny blender, så har lavet nogle lækre smoothies om morgenen. Her kommer lige et par af de bedste.

Ævlebævle smoothie. (1 person)
Du skal bruge 1 æble, ca. 10-15 mandler, 1 banan, 10 frostne jordbær et halvt glas vand.
Det hele blendes. (det siger jo sig selv når det nu er en smoothie :p )


  En af min ynglings smoothies består af banan, jordbær og appelsin.  Jordbær kan erstattes med hindbær.

Sidste weekend havde jeg en utrolig trang til Marabou så biksede noget sammen til at tage trangen.

                                         Jeg har lyst til Marabou shake.
Du skal bruge en håndfuld cashewnødder (IKKE saltede til den der kunne finde på det, du ved hvem du er)
1 banan, lidt vanillekorn, kakaopulver og 1 glas vand. Blend til du får en cremet "milkshake"
Den tog trangen.
Og nu til aftenest højdepunkt regnbueis. (Rå udgave)
Du skal  starte med at fryse nogen modne bananer ned. De skal skrælles og skæres i mindre stykker inden du smider dem i fryseren.
Udover bananer skal du bruge frostne jordbær, vanillekorn, kakaopulver og evt. cashewnødder.

 Når bananerne  er frostne smider du dem og vanillekorn i en foodprocessor og blender til du har en cremet ens masse (det skal ligne flødeis)
 Nu skal du tage du 3/4 af isen fra og kommer i en fryseboks som du sætter i fryseren.
Nu tilsætter du de frostne jordbær og evt. en lille skvat vand. Blend igen til jordbærne er blendet helt ud sammen med bananisen.
Nu kommer du jordbærisen op i fryseboksen og tager halvdelen af bananisen og kommer op i foodprocessoren (skyl den evt ren for jordbæris først)
Det sidste bananis skal nu tilsættes kakao og evt. cashewnødderne. Nu blender du igen til massen er ensformig.
Nu kommer du chokolade isen i fryseboksen med resten af isen. Hvis du kan vendte så stil den på frys en halv time- 45 min så isen lige kan stivne lidt.
Det er selvfølglig lidt besværligt at lave men det er sjovt med sund regnbue is. Man kan jo bare lave en af varianterne. Chokoladeisen med cashew var så yummi.

                            Pigerne var vilde med det og det enste de sagde mens de spsie var mmmmm.

Det var alt for denne gang forsat god aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar