mandag den 10. januar 2011

Dovendyret er tilbage

Håber alle har haft en god weekend. Jeg har været så træt og doven og slet ikke fået syet eller lavet noget af alt det krea som jeg planlagt for weekenden øv bøv. Pga. min dovenskab har der ikke været noget synderligt spændende at berette om her på bloggen derfor har her været stille.
I dag vil jeg gerne dele en nem tomat/grønsagsssuppe.

Du skal bruge: Dåsetomat, (jeg bruger 2 dåser), ca. en 1 stort  eller 2 små løg, 3-4 fed hvidløg, ½ knoldselleri, hvidkål, gulerødder, olie, salt og peber.

Det her er basis opskriften og man kan jo komme flere grønsager i og bruge krydderi jeg foretrækker bare at lave den uden krydderi da jeg elsker den smag den får uden.

Alle grønsagerne snittes.

Start med at svitse løg og hvidløg i olien, tilæt derefter de flåedetomater, lidt salt og peber og lad koge 5 min.
Efter 5 min kogetid blender jeg suppen med en stavblender og tilsætter mere vand og resten af ingredienserne.
Kog nu suppen 10 min, smag til med salt og peber og der kan serveres.

Jeg har altid suppe til 2 dage men vi er jo også kun 3  hvor af en ene er 2 år og stort set intet spiser.

I dag hakkede jeg en masse frisk persille og dryssede oven på og serverede en salat til.




Persille er smadder sundt så køb et ordenligt bundt og snig det ind i den mad f.eks som her i supper, oven på fisk i salater, i sandwich, i din  persille olie ;) og i din smoothie.

Du kan lave en hurtig grøn smoothie ved at blende ananas med persille det smager rigtig dejligt og er en nem måde at få en masse persille.

Jeg plejer at stille min persille i en vase med vand på den måde holder det lidt bedre ;)


Hilsen Asiya <3

1 kommentar:

  1. Velkommen til blogge-verdenen =) Synes din blog er rigtig fin og hyggelig. Glæder mig til at se hvad du disker op med..

    Jeg har faktisk lige været ude og købe persille idag, fordi jeg ville lave nogle grønne smoothies :D Elsker persille.

    Jeg tror jeg vil prøve din opskrift på tomatsuppe her i løbet af ugen. Har nemlig planlagt en tomatsuppe.

    (Jeg mødte forresten din ældste datter i bussen forleden dag)

    SvarSlet